Συνέντευξη του καθηγητή-ερευνητή, Νίκου Λυγερού- με τον υψηλότερο δείκτη ευφυΐας (IQ) στην κλίμακα Stanford-Binet, με 189 βαθμούς- στο Greek American News Agency και την Αντωνία Πατσίδου.
ΣΥΜΠΑΝ ΚΑΙ ΣΚΕΨΗ/ ΜΕΛΛΟΝ-ΝΟΗΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ
ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙ Η ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΝΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΕΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑΣ;
Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΟΛΑ ΤΑ ΚΛΑΣΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΗΣΕΙ ΜΙΑ ΤΕΧΝΗΤΗ ΕΞΟΥΣΙΑ ΒΑΣΙΣΜΕΝΗ ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ Σ'ΕΝΑ ΜΑΖΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΔΙΧΩΣ ΗΘΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ. ΟΜΩΣ Η ΚΡΙΣΙΜΟΤΗΤΑ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΔΕΙΧΝΕΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΜΙΑ ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΛΥΣΗ. ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ Η΄ ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ.
Ο Νίκος Λυγερός είναι ο Έλληνας που κατέχει τον υψηλότερο δείκτη ευφυΐας (IQ) στην κλίμακα Stanford-Binet, με 189 βαθμούς. Γεννήθηκε το 1968 στο Βόλο, σύντομα όμως η οικογένειά του μεταφέρθηκε στη Γαλλία. Ως ερευνητής κατέχει διάφορα παγκόσμια ρεκόρ στους τομείς της άλγεβρας, της θεωρίας αριθμών και της συνδυαστικής. Είναι επισκέπτης καθηγητής στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, στη Σχολή Εθνικής Άμυνας, στην Αστυνομική Ακαδημία, στη Σχολή Πολεμικής Αεροπορίας, στη Σχολή Εθνικής Ασφάλειας και στη Σχολή Στρατολογικού, στρατηγικός σύμβουλος, καθηγητής προικισμένων παιδιών, expert διερμηνέας και μεταφραστής στα γαλλικά δικαστήρια, συγγραφέας, σκηνοθέτης, ποιητής, επιστημονικός σύμβουλος του Υπουργείου Παιδείας και του Συνδέσμου φίλων Καραθεοδωρή που έχει στόχο την ανάδειξη της επιστημονικής μορφής του Κωνσταντίνου Καραθεοδωρή, του μεγαλύτερου μαθηματικού της σύγχρονης Ελλάδας. Δημοσίευσε περισσότερα από 3600 άρθρα πάνω σε θέματα φιλοσοφίας, νοημοσύνης, εκπαίδευσης, μαθηματικών, φυσικής, μυθολογίας, θρησκείας, ιστορίας, αρχαιολογίας, κινηματογράφου, ζωγραφικής, μουσικής, πολιτικής, κοινωνιολογίας, στρατηγικής, management, οικονομίας. Έχει ιδρύσει την οργάνωση «The Pi Society» στην οποία για να εγγραφεί κάποιος πρέπει να έχει IQ 176 και πάνω, βαθμούς νοημοσύνης που σύμφωνα με στατιστικές αντιστοιχεί σ' έναν άνθρωπο στο εκατομμύριο.
Στο άρθρο σας «Η νοημοσύνη και το μέλλον της ανθρωπότητας» αναφέρεται ότι η συνειδητή εκδοχή της ανθρωπότητας με τη φιλοσοφική της έννοια εμφανίστηκε με τη δημιουργία της ατομικής βόμβας το 1945. Μόνο τότε η ανθρωπότητα συνειδητοποίησε την ύπαρξή της όταν κατάλαβε το τέλος της αθανασίας της διότι όπως το τεκμηριώνεται η ιδέα του θανάτου αναγκάζει τη βίωση της ύπαρξης. Στην αρχαία Ελλάδα δεν υπήρξε κάποια χρονική περίοδος που να υπήρξε η εκδοχή της ανθρωπότητας με τη φιλοσοφική της έννοια;
Η Αρχαία Ελλάδα ήταν κι είναι ένας γνωστικός πυρήνας για την Ανθρωπότητα. Όμως η ύπαρξη του αιγυπτιακού πολιτισμού στο ιστορικό πλαίσιο και της Μεγάλης Ελλάδας απορρίπτει την ιδέα της γέννησης της πολλαπλότητας που αποτελεί την έννοια που ονομάζουμε Aνθρωπότητα. Πιο απλά, το στοιχείο ακόμα κι αν είναι ιδιάζουσα περίπτωση, δεν μπορεί να είναι παρά μία ιδιομορφία, ενώ η ομάδα για να δράσει χρειάζεται ανωμαλίες.Επισημαίνεται ότι η δεύτερη ουσιαστική συμβολή της τεχνολογίας στη φιλοσοφική έννοια της ανθρωπότητας, προέρχεται από την εφεύρεση του υπολογιστή σαν βάση, και του διαδικτύου σαν προέκταση. Διότι για πρώτη φορά στην ιστορία της ανθρωπότητας υπάρχει η δυνατότητα μιας ολικής σκέψης. Μπορεί το διαδίκτυο να διαμορφώσει άμεσα την εικόνα των ανθρώπινων σχέσεων και έμμεσα τις ιδέες μας περί ανθρωπότητας; Μπορεί για παράδειγμα η εικόνα που βγαίνει στο διαδίκτυο να είναι εσφαλμένη ή κατά ένα μέρος να βγαίνει μια αλήθεια της ανθρωπότητας.
Είναι το διαδίκτυο που επιτρέπει συγχρονικά στις ανωμαλίες να συνεργαστούν. Η αλλαγή φάσης σχετίζεται με το χρόνο. Οι κλασικές ανωμαλίες λειτουργούσαν μόνο μέσω των βιβλίων. Οι δεσμοί ήταν αφαιρετικοί. Οι σύνδεσμοι είναι πλέον πρακτικοί. Το βάθος του χρόνου απέκτησε με το διαδίκτυο και μέτωπο χώρου. Βέβαια, με την τοπολογία που δημιουργεί τους μικρούς κόσμους. Κατά συνέπεια, η Ανθρωπότητα υλοποιήθηκε, δίχως να εκφυλιστεί.
Αναφέρεται στο ίδιο άρθρο ότι «και για μας, όλες οι γλώσσες είναι μία: η σκέψη. Η δομή είναι κοινή και είναι γνωστική. Έτσι και με την ανθρωπότητα, νομίζουμε ότι οι άνθρωποι θα παράγουν τη γραμματική της, ενώ προς το παρόν βλέπουμε μόνο το αλφαβητάριο». Ποιο είναι το κρίσιμο όριο που θα επιτρέψει στην ανθρωπότητα τη νοητική της αλλαγή και θα τη βοηθήσει να σκεφτεί;
Η Ανθρωπότητα σκέφτεται ήδη. Το κρίσιμο προκάλεσε ήδη την αλλαγή φάσης. Με την ατομική ενέργεια και το διαδίκτυο δεν είμαστε πια στην αρχή της σκέψης μας κι η ολιστική προσέγγιση υπάρχει. Απλώς, προς το παρόν παραμένει γήινη. Το επόμενο βήμα είναι το διάστημα. Η Ανθρωπότητα ξέρει ότι υπάρχει αλλά δεν βλέπει ακόμα το εαυτό της να δρα στο σύμπαν. Είμαστε μια λεπτομέρεια για το σύμπαν αλλά αυτή η λεπτομέρεια είναι το παν για μας. Γι' αυτό το λόγο η δημιουργικότητα του χάους είναι αναπόφευκτη για την εξέλιξη.
«Μπορώ να αμφιβάλλω για όλα όσα σκέφτομαι και πιστεύω αλλά για ένα πράγμα σε καμία περίπτωση δε μπορώ να αμφιβάλλω, δηλαδή για το ότι αμφιβάλλω». Με τα λόγια αυτά ο μεγάλος διανοητής Γάλλος φιλόσοφος Rene Descartes ανέπτυξε τη φιλοσοφική του μελέτη «cogito ergo sum» (=σκέφτομαι, άρα υπάρχω). Η μέθοδος της αμφιβολίας, το Καρτεσιανό σύστημα συντεταγμένων και ο Καρτεσιανός δυϊσμός -το οντολογικό επιχείρημα για την ύπαρξη του θεού- αποτέλεσαν την κορύφωση για τα μεταφυσικά-φιλοσοφικά του έργα. Ποια είναι η δική σας θέση για την ύπαρξη του θεού σε σχέση με την επιστήμη;
Με τα δικά μας δεδομένα, η σκέψη του Descartes, είναι μια αυτοαναφορική παρέμβαση. Με άλλα λόγια, μία κρίση του τύπου Gödel, χρειάστηκαν όμως κι άλλες παρεμβάσεις για να μετατραπεί σε κρίση του τύπου Mandelbrot. Το μονοπάτι του Descartes δεν έχει άφιξη. Η συμβολή του Pascal, Kant, Spinoza αλλά και των Michelstaedter και Wittgenstein δημιούργησαν ένα πλαίσιο πιο ελεύθερο που μεταμορφώθηκε σε πεδίο δράσης, με τη μαθηματική συμβολή των Gödel, Turing, Shannon, Matiajevic και Chaitin και τη φυσική συμβολή των Einstein και Feynman. Με αυτούς ο κόσμος μας έγινε ο κόσμος κι ο θεός η σκέψη της ανθρωπότητας.
|
Τρίτη 6 Μαρτίου 2012
Νίκος Λυγερός: O Eλληνισμός δεν δίνει μηνύματα. Eίναι ο ίδιος μήνυμα
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου